معروف‌ترین و بهترین مناطق ازمیر | از آلسانجاک تا کارشیاکا

ازمیر شهری زیبا در غرب ترکیه است. این شهر از آن‌هاست که هم برای مسافرت و تفریح و هم برای مهاجرت و ساکن‌شدن مناسب‌اند و از این روست که ایرانیان زیادی سالانه به ازمیر سفر می‌کنند یا در آن ساکن می‌شوند. همچون اغلب شهرهای جهان، تمامی محله‌ها و منطقه‌های ازمیر با هم برابر نیستند. برخی شیک‌تر اند و به همین دلیل قیمت خانه در آن‌ها بالاست و برخی رده‌ی پایین‌تری دارند و می‌توانند گزینه‌هایی مناسب برای آن‎ها باشند که در پی خرید خانه ارزان در ازمیر هستند. برای شمایی که قصد سفر به ازمیر یا مهاجرت به ازمیر را دارید، در ادامه‌ی این نوشتار به معرفی معروف‌ترین منطقه‌های ازمیر خواهیم پرداخت. چنانکه به‌دنبال آشنایی با مناطق ازمیر هستید آن‌چه که در ادامه می‌آید را از دست ندهید.

معروف‌ترین مناطق ازمیر

آلسانجاک [Alsancak]

Alsancak View

در هر جایی که به‌دنبال آشنایی با معروف‎ترین مناطق ازمیر باشید بعید است که منطقه‌ی آلسانجاک را به شما معرفی نکنند. این منطقه جزئی از منطقه‌ی بزرگ کوناک [Konak] است و اتفاقاً از میدان مشهور و قدیمی ازمیر یعنی میدان کوناک شروع می‌شود. آلسانجاک از آن منطقه‌های قدیمی ازمیر است و گفته می‌شود در دوران عثمانی هم برو و بیایی داشته و از رونقی فراوان برخوردار بوده‌است.

امروزه آلسانجاک درعین‌آن‌که مکانی برای سکونت است، مکانی عالی برای گردشگران محسوب می‌شود. مغازه‌های متعدد، کافه‌های زیاد و جاهای دیدنی از جمله ویژگی‌های اصلیِ این منطقه هستند.

در کنار آلسانجاک چند محله‌ی همسایه هم وجود دارند. نام‌های این محله‌ها Akdeniz، İsmet Kaptan، Mimar Sinan، Umurbey و Kültür اند. این محله‌ها همه در کنار هم در گذشته با نام La Punta شناخته می‌شدند؛ واژه‌ای ایتالیایی که معنی‌اش «دماغه» است. در آن زمان طبقه‌ی متوسط و بالاتر در این منطقه زندگی می‌کردند.

شریان‌های اصلی منطقه‌ی آلسانجاک دو خیابان با نام‌های کوردون اول و کوردون دوم [به‌ترکی Birinci Kordon و İkinci Kordon] هستند. در این منطقه همچنین دو هتل بزرگ که از جمله هتل‌های Swissôtel و Hilton هستند وجود دارند. استادیوم آلسانجاک و راه‌آهن آلسانجاک هم در همین منطقه واقع اند. یک مسجد تقریباً قدیمی که مربوط به سال‌های 1948 تا 1950 است نیز در این منطقه وجود دارد. این مسجد با نام Alsancak Hocazade شناخته می‌شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری شاخصِ ازمیر محسوب می‌شود.

خلاصه آن‌که آلسانجاک منطقه‌ای قدیمی و درعین‌حال زیبا و مشهور است. هم جایی برای سکونت است و هم برای گردش. پر است از آپارتمان و فروشگاه و پاساژ و پارک و کافه.


بورنووا [Bornova]

Bornova View

بورنووا اکنون یکی از شاخص‌ترین مناطق ازمیر محسوب می‌شود. کم نیستند کسانی که در این منطقه مشغول ساخت‌وساز شده‌اند و اکنون نه‌تنها خود در آن ساکن اند بلکه ساختمان‌هایی را هم به فروش رسانده یا اجاره داده‌اند. باوجودی‌که در بورنووا کلی ساختمان ساخته‌اند، هنوز هم فضا برای ساخت‌وساز فراهم است و این البته یکی از علل محبوبیت زیاد این منطقه است.

بورنووا منطقه‌ای مناسب برای زندگی است، زیباست و همچنین امکانات زیادی دارد. دانشگاه دولتی و خصوصی ازمیر در این منطقه هستند، اما برای بسیاری از ترک‌ها نام بورنووا تداعی‌کننده‌ی نام «بیمارستان دانشگاه» است، بیمارستانی که یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمانی غرب ترکیه محسوب می‌شود.

این منطقه‌ی بزرگ شهری به 36 محله تقسیم شده و البته شامل 12 روستای کوچک است. درحال‌حاضر، حدود 148 هزار ساختمان مسکونی در بورنووا هستند و البته چنان‌که گفته شد ازآن‌جا که ساخت‌وساز در بورنووا ادامه دارد قطعاً هفته‌ی آینده، ماه آینده و سال آینده به این ساختمان‌ها اضافه خواهد شد.

80 مدرسه‌ی ابتدایی و 102 مهدکودک در بورنووا واقع اند. 19 دبیرستان و 22 مدرسه‌ی حرفه‌ای هم در این منطقه فعالیت می‌کنند. این منطقه به‌عنوان یکی از بهترین و معروف‌ترین مناطق ازمیر شامل دانشگاه نیز هست. در ضمن 279 پارک که اکثرشان دارای زمین‌های بازی برای کودکان هستند در این منطقه از ازمیر وجود دارند.

این منطقه افزون بر آن‌که منطقه‌ای مسکونی است، منطقه‌ای تجاری و شرکتی نیز محسوب می‌شود. حدود 28 هزار شرکت کوچک و بزرگ در بورنووا فعالیت می‌کنند. اگر قرار باشد این 28 هزار شرکت را با خرده‌فروشی‌ها جمع کنیم، رقمی در حدود 45 هزار به دست می‌آید. این رقم نشان از آن دارد که فعالیت تجاری و شرکتی در بورنووا به بهترین شکل برقرار است.

Forum Bornova یکی از دو مرکز خرید بسیار بزرگ ازمیر است که خوشبختانه در بورنووا قرار دارد. این مرکز خرید تقریباً 67 هزار متر مربع مساحت دارد و از امکانات زیادی برخوردار است.


کارشیاکا [Karşıyaka]

Karşıyaka View

کارشیاکا یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین و بهترین مناطق ازمیر است. حدود 6 کیلومتر از منطقه‌ی سنتی ازمیر یعنی کوناک فاصله دارد و ازآن‌جاکه نزدیک دریا است، اسکله هم دارد. این منطقه کمتر تجاری است و عمدتاً مسکونی محسوب می‌شود. حدود 315 هزار نفر در کل منطقه‌ی بزرگ کارشیاکا زندگی می‌کنند.

این منطقه به 43 محله‌ی رسمی و 2 روستای کوچک تقسیم شده‌است. عمده‌ی محله‌های کارشیاکا جزو محله‌های سطح‌بالای ازمیر محسوب می‌شوند و مکان‌های خوبی برای زندگی در غرب ترکیه هستند. جالب آن‌که بسیاری از ایرانیانی که در ازمیر به سر می‌برند، در محله‌های این منطقه از ازمیر زندگی می‌کنند. اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی ساحلی هستید، اگر تفریحات ساحلی را دوست دارید، بد نیست برای سکونت در ازمیر ترکیه این منطقه را انتخاب کنید.

  • برای دریافت مشاوره در مورد انتخاب خانه در منطقه‌ی کارشیاکا می‌توانید از خدمات مشاوره‌ی املاک آژانس بزرگ بهبود هومز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌تلفن‌های پایین صفحه با ما تماس بگیرید.


نارلی‌دره [Narlıdere]

Narlıdere View

نارلی‌دره یکی دیگر از بهترین منطقه‌های ازمیر یا بهترین محله‌های ازمیر است. نارلی‌دره کاملاً شهری است و منطقه‌ی روستایی ندارد. تقریباً کم‌جمعیت است – نسبت به سایر منطقه‌های ازمیر –  و همچنین منطقه‌ای ساکت و آرام محسوب می‌شود. این منطقه از غرب حدود 10 کیلومتر با کوناک، منطقه‌ی سنتی ازمیر، فاصله دارد. نارلی‌دره همچنین در قیاس با اغلب منطقه‌های ازمیر مسکونی‌تر است و کمتر واحدها و ساختمان‌های تجاری دارد. محله‌ای‌ست تقریباً متوسط و متوسطِ رو به بالا و گزینه‌ای مناسب برای آن‌هایی است که به‎دنبال زندگی‌ای آرام در ازمیر هستند.

بسیاری از ساختمان‌هایی که در نارلی‌دره هستند تازه‌ساز اند، چراکه عمدتاً فرآیند ساخت‌وساز در این منطقه برقرار است.


بیشتر بخوانید: قوانین ترکیه درباره اقامت، شهروندی، خرید خانه و دیپورت


اشرف پاشا [Eşrefpaşa]

Eşrefpaşa View

اشرف‌پاشا یکی از منطقه‌های محبوب ازمیر است و جزئی از کوناک – منطقه‌ی مرکزی و بسیار بزرگ و سنتی ازمیر – محسوب می‌شود. از قدیم این منطقه محلی برای جمع‌شدن مهاجران مقدونی و تاتار و آناتولی بوده و امروز هم عمدتاً ساکنین آن مهاجر هستند. منطقه‌ی بدی نیست و در همسایگی یکی دیگر از منطقه‌های خوب ازمیر یعنی هاتای قرار دارد. وضعیت مردمان این منطقه تقریباً مشابه با وضعیت مردمان منطقه‌ی قاسم پاشا در استانبول است، یعنی تجمع و ترکیبی است از اقوام مختلف.


هاتای [Hatay]

این منطقه هم از بزرگ‌ترین منطقه‌های ازمیر است و شامل ساختمان‌های مسکونی و تجاری و شرکتی زیادی است. جزئی از منطقه‌ی بزرگ کوناک محسوب می‌شود و از دیرباز محل زندگی ازمیری‌های قدیمی بوده‌است.


گوزل باحچه [Güzelbahçe]

 Güzelbahçe View

گوزل باحچه یا به قولی گوزل باغچه یکی دیگر از بهترین مناطق ازمیر است. در این منطقه در سال‌های اخیر ساخت‌وساز در نسبتی بسیار بالا در حال انجام است و پر شده از آپارتمان‌های مسکونی. بسیاری از آن‌ها که به‌دنبال سرمایه‌گذاری ملک در ازمیر هستند این منطقه را برای این کار انتخاب می‌کنند. در ضمن اگر علاقه دارید که نزدیک دریا باشید این منطقه می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.

  • برای دریافت مشاوره در مورد منطقه‌ی Güzelbahçe جهت زندگی در ازمیر از مشاوره‌ی کارشناسان آژانس بهبود هومز استفاده کنید.


بایراکلی [Bayrakli]

 Bayrakli View

بایراکلی هم از مناطق معروف ازمیر است. این منطقه در سال‌های اخیر میزبان ساختمان‌های مرتفع و به‌اصطلاح آسمان‌خراش است. بایراکلی در سال‌های اخیر محل زندگی اتباع خارجی است و منطقه‌ای لوکس محسوب می‌شود.

کم نیستند کسانی که به قصد سرمایه‌گذاری ملک وارد ازمیر می‌شوند و این منطقه را برای این کار برمی‌گزینند.


سخن پایانی

با هم مروری بر معروف‌ترین مناطق ازمیر داشتیم. قبل از پایان‌دادن بحث بهتر است به این نکته اشاره کنیم که چون چند تا از منطقه‌هایی که جزو منطقه‌ی کوناک محسوب می‌شدند را نام بردیم، دیگر نامی از خود منطقه‌ی کوناک نبردیم. کوناک منطقه‌ای بسیار بزرگ در مرکز ازمیر است و قلب این شهر محسوب می‌شود. بسیاری از ساختمان‌های مهم شهر و استان ازمیر در همین کوناک واقع شده‌اند.

درآخر آن‌که درصورتی‌که قصد مهاجرت به ازمیر دارید و به‎ دنبال انتخاب و خرید خانه در ازمیر هستید، می‌توانید از تخصص و تجربه‌ی کارشناسان ملک آژانس بهبود هومز بهره ببرید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با یکی از شماره‌تلفن‌های پایین صفحه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کشف ازمیر حاضر هستید؟
    شایان بهبود 
           کارگزار

[email protected]

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

8914234 (530) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

71 21 461 (232) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

موقعیت مکانی
آدرس:
Refet Paşa, 5182/1 Sokak No:1 D:3, 35090 Bornova/İzmir

تلفن:
90-5308914234+

ایمیل:
[email protected]

کلیه حقوق این سایت برای شرکت بهبودهومز محفوظ می‌باشد. هرگونه کپی‌برداری ازین سایت ممنوع است.
apartmentenvelopephone-handset