وضعیت بیمه در ترکیه برای مهاجرین چگونه است؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند وضعیت بیمه در ترکیه است. آن‌ها می‌خواهند بدانند که به‌عنوان یک مهاجر در ترکیه به چه بیمه‌هایی نیاز دارند و هر یک از این بیمه‌های ضروری را باید چگونه دریافت کنند؟ در این راستا در این نوشتار به دو تا از بیمه‌های ترکیه برای مهاجرین یعنی بیمه درمانی ترکیه و بیمه خانه در ترکیه پرداخته خواهد شد.

 

بیمه درمانی ترکیه

1- بیمه‌ی درمانی چیست؟

احتمالاً می‌دانید که بیمه‌ی درمانی چیست، اما بد نیست برای آن عده‌ی اندکی که نمی‌دانند این بیمه چیست و چه فایده‌ای دارد، مروری بر چیستی آن داشته باشیم.

بیمه‌ی درمانی بیمه‌ای است که به‌واسطه‌ی آن می‌توان هزینه‌های بیمارستانی را کاهش داد یا حتی به صفر رساند. بسته به این که این نوع بیمه چه درمان‌هایی را در کدام بیمارستان‌ها پوشش می‌دهد، می‌توان تا حد زیادی روی آن برای پرداخت هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌ها حساب کرد. در قانون اساسی ترکیه نیز آمده‌است که هر فردی حق تأمین امنیت اجتماعی و مزایای بهداشتی را دارد. در ادامه نوشته شده که افراد بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب، جنسیت، عقاید سیاسی و وضعیت اقتصادی و اجتماعی حق درمان در کشور ترکیه را دارند.

وضعیت بیمه در ترکیه

 

2- آیا دریافت بیمه درمانی ترکیه برای مهاجران الزامی است؟

بله، هر کسی که به‌دنبال کسب اقامت ترکیه است باید این بیمه درمانی را دریافت کند. البته این که بیمه درمانی برای مهاجران الزامی است موردی نیست که مربوط به سالیان گذشته باشد، بلکه در سال‌های اخیر بوده که مقامات ترکیه تصمیم گرفته‌اند اخذ بیمه درمانی را برای مهاجران الزامی کنند. واقعیت این است که این بیمه بسیار به کار مهاجران می‌آید. درعین ‌آن ‌که هر انسانی تلاش می‌کند همواره سالم باشد و از بیماری‌ها دور بماند، اما بیماری و در کل حوادث گاهی پیش می‌آیند و چه بهتر که این بیمه را در اختیار داشته باشیم.

بیمارستان‌ها و در کل خدمت پزشکی در ترکیه در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته‌اند و از این نظر نیز می‌توان گفت که دریافت بیمه ترکیه برای استفاده‌کردن از خدمات پزشکیِ پیشرفته‌ی ترکیه مزیت محسوب می‌شود. خوشبختانه هزینه‌های درمانی در ترکیه نسبت به غرب اروپا کمتر است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که این بیمه در ترکیه برای هر کسی که بخواهد موقت یا دائم در ترکیه اقامت کند – یعنی هر کسی که چه به دنبال ثبت شرکت در ترکیه باشد و چه به دنبال کار در ترکیه و خرید خانه در ترکیه – الزامی است.

 

3- بیمه‌ی درمانی در ترکیه کدام خدمات پزشکی را پوشش می‌دهد؟

خوشبختانه اغلب خدمات پزشکی در ترکیه مشمول بیمه درمانی هستند. مهم‌ترین خدمات پزشکی‌ای که هزینه‌شان مشمول بیمه درمانی می‌شود از قرار زیر هستند:

  • درمان‌های سرپایی
  • بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
  • بستری در بخش مراقبت‌های پزشکی
  • ویزیت پزشک
  • پیوند اعضا
  • مصدومیت‌های ناشی از حوادث از جمله تصادفات
  • خرید دارو
  • خدمات آزمایشگاهی، اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، ام آر آی و …
  • شیمی‌درمانی
  • دیالیز

 

4- بیمه درمانی در ترکیه چه انواعی دارد؟

می‌توان گفت که سه نوع بیمه‌ی درمانی در ترکیه وجود دارد. نوع نخست بیمه‌ی درمانی دولتی‌ای است که به‌وسیله‌ی شرکت‌های خصوصی دریافت می‌شود. این بیمه برای کسانی است که در شرکتی در ترکیه کار می‌کنند. این شرکت برای آن‌ها که کارمند هستند بیمه‌ی درمانی دولتی را تأمین می‌کند. البته آن‌ها که شرکت در ترکیه ثبت کرده‌اند یا به صورتی در این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیز امکان استفاده از این نوع بیمه را دارند.

نوع دیگر بیمه‌ی خصوصی‌ای است که از طریق شرکت‌های خصوصی قابل‌دریافت است. این بیمه گزینه‌ای مناسب است برای آن‌ها که به‌دنبال اقامت کوتاه‌مدت یا بلند مدت در ترکیه هستند. عمدتاً ایرانی‌های ساکن ترکیه از این نوع بیمه استفاده می‌کنند، البته به‌غیر از آن‌ها که در ترکیه کار می‌کنند و از این طریق اقامت دریافت کرده‌اند.

سومین نوع هم بیمه‌ی دانشجویی است. این بیمه برای کسانی است که در یکی از دانشگاه‌های ترکیه مشغول تحصیل شده‌اند. قابل‌ذکر است که دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه را دارند و از این رو به دنبال دریافت اقامت دانشجویی هستند، به بیمه درمانی خارجی‌ها نیاز دارند و بر آن‌ها لازم است که این بیمه را دریافت کنند.

بیمه‌ی خانه در ترکیه

 

یک نوع دیگر از بیمه در ترکیه برای خارجی‌ها یا مهاجرین بیمه‌ی خانه است؛ اما این بیمه برخلاف بیمه درمانی اجباری نیست. البته یک بیمه در ترکیه برای خانه‌ها وجود دارد که با نام بیمه زلزله شناخته می‌شود. این بیمه زلزله زمانی که خانه را خریداری می‌کنید باید حتماً تهیه شود و در واقع این بیمه الزامی است، اما بیمه خانه در ترکیه یا بیمه مسکن در ترکیه که در ادامه به توضیح شرایط آن خواهیم پرداخت الزامی نیست. البته که این بیمه مزایای زیادی دارد و پیشنهاد می‌کنیم درصورت کسب اقامت ترکیه نسبت به تهیه‌ی آن اقدام کنید.

 

1- بیمه‌ی خانه در ترکیه شامل چه چیزهایی است؟

البته که پاسخ این پرسش به شرکتی که از آن بیمه تهیه می‌کنید بستگی دارد، اما در کل عمدتاً موارد زیر مشمول بیمه مسکن در ترکیه می‌شوند:

  • بیمه محل اقامت دائم
  • خسارت ناشی از انفجار
  • نشت نشت از سیستم‌های گرمایش خانگیِ نفتی
  • نشت آب از مخازن
  • خسارت ناشی از سقوط درختان، تیرهای چراغ برق و موارد این قبیل
  • خسارت ناشی از فرونشست زمین
  • هزینه‌های بازسازی [بستگی به شرکت دارد]

بیمه خانه در ترکیه

 

2- اثاثیه‌ی منزل هم مشمول بیمه خانه در ترکیه است؟

معمولاً این‌گونه نیست. اغلب شرکت‌ها فقط خانه و موارد مربوط به آن را تحت بیمه قرار می‌دهند، با این حال بیمه‌ای جداگانه با نام «بیمه اثاثیه منزل» در ترکیه وجود دارد که درصورتی‌که آن‌ را تهیه کنید، می‌توانید با تهیه‌کردن لیستی از اثاثیه‌ای که باید بیمه شوند و همچنین تعیین قیمت آن‌ها، به شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مراجعه کنید. این شرکت‌ها معمولاً اثاثیه را برای سرقت، آتش‌سوزی و حتی خرابی بیمه می‌کنند.

 

3- حق بیمه خانه در ترکیه چقدر است؟

پاسخی قاطع برای این پرسش وجود ندارد، چراکه معیارهای زیادی برای تعیین حق بیمه وجود دارند، از متراژ خانه و محله‌ی خانه گرفته تا شرکت ارائه‌دهنده‌ی بیمه. اما به شکل میانگین می‌توان گفت که برای یک آپارتمان دو خوابه‌ی متوسط در محله‌ای متوسط حق بیمه حدود 200 یورو در سال است. می‌بینید که حق بیمه خانه در ترکیه بسیار ارزان است و بنابراین صددرصد توصیه می‌کنیم درصورت خرید خانه در ترکیه نسبت به تهیه‌ بیمه خانه در ترکیه اقدام کنید.

 


بیشتر بخوانید: هزینه‌های خرید ملک در ترکیه


 

سخن آخر

در این نوشتار مروری بر دو تا از مهم‌ترین انواع بیمه در کشور ترکیه برای خارجی‌ها یا مهاجرین داشتیم. پیشنهاد ما به شما این است که در همان روزها یا نهایتاً هفته‌های آغازین اقامت‌تان در ترکیه نسبت به تهیه‌ی این دو بیمه اقدام کنید.

در آخر آن‌که آژانس املاک بهبود هومز به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین آژانس‌های املاک در ازمیر ترکیه، شما را برای خرید خانه در ترکیه از ابتدا تا انتها همراهی می‌کند. چنان‌چه قصد خرید خانه در ترکیه و خصوصاً شهر زیبا و بزرگ ازمیر را دارید می‌توانید روی خدمات آژانس املاک بهبود هومز حساب کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌تلفن‌های موجود در پایین همین صفحه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کشف ازمیر حاضر هستید؟
    شایان بهبود 
           کارگزار

[email protected]

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

8914234 (530) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

71 21 461 (232) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

موقعیت مکانی
آدرس:
Refet Paşa, 5182/1 Sokak No:1 D:3, 35090 Bornova/İzmir

تلفن:
90-5308914234+

ایمیل:
[email protected]

کلیه حقوق این سایت برای شرکت بهبودهومز محفوظ می‌باشد. هرگونه کپی‌برداری ازین سایت ممنوع است.
apartmentenvelopephone-handset