چرا ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت است؟

ازمیر نام استانی در غرب ترکیه است که مرکز آن شهر ازمیر است. هم شهر و هم استان ازمیر سالانه پذیرای مهاجرین زیادی از کشورهای مختلف از جمله ایران هستند. ازمیر محیطی زیبا، پر از فرصت کاری، پر از پتانسیل عالی برای سرمایه‌گذاری، سرشار از جاذبه‌های گردشگری زیبا و چشم‌نواز، برخوردار از بهترین مراکز خرید غرب ترکیه و کلی امکانات دیگر است. وجود همه‌ی این‌ها در کنار چند عامل دیگر از جمله هزینه‌های پایین زندگی در ازمیر موجب شده‌اند که ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت به ترکیه باشد. ما در ادامه‌ی این نوشتار برای‌تان خواهیم گفت که چرا ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت است؟

ازمیر چه در خود دارد؟

1. هزینه‌ی زندگی در ازمیر نسبتاً پایین است

از مهم‌ترین عوامل زندگی در ازمیر هزینه‌های کم آن است. با هر سطحی از درآمد شهر ازمیر برای شما امکان لذت‌بردن از زندگی را فراهم می‌کند. خوشبختانه فاصله‌ی طبقاتی در ازمیر نسبتاً بسیار کم است. هزینه‌های زندگی در ازمیر به صورت کلی نزدیک به 13 درصد از تهران و 18 درصد از استانبول کمتر است که این آمار ازمیر را از لحاظ هزینه‌های زندگی هم‌ردیف آنکارا پایتخت ترکیه قرار می‌دهد.

اجازه دهید مروری مختصر بر برخی از اساسی‌ترین هزینه‌های زندگی در ازمیر داشته باشیم:

  • قیمت واحد پنت هاوس لوکس در منطقه خوب حداقل ۱.۲۰۰.۰۰۰ لیر
  • قیمت واحد ۲ خوابه در منطقه خوب حداقل ۵۰۰.۰۰۰ لیر
  • قیمت واحد ۲ خوابه در منطقه متوسط حداقل ۲۵۰.۰۰۰ لیر
  • قیمت واحد ۲ خوابه در حاشیه شهر حداقل ۱۲۰.۰۰۰ لیر
  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)  [2.8 تا 3 لیر]
  • گذر ماهانه (قیمت معمول) [130 تا 200 لیر]
  • شروع تاکسی (تعرفه عادی) [3.25 تا 4 لیر]
  • تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)  [3 تا 3.5 لیر]
  • تاکسی ۱ ساعت انتظار (تعرفه عادی) [18 تا 20 لیر]
  • بنزین (۱ لیتر) [5.6 تا 7 لیر]
  • متوسط قبض آب برای ۳ نفر: ۶۵ لیر
  • متوسط قبض برق برای ۳ نفر: ۱۵۰ لیر
  • متوسط قبض گاز برای ۳ نفر (تابستان): ۴۰ لیر
  • متوسط قبض گاز برای ۳ نفر (زمستان): ۲۵۰ لیر

ما در نوشتاری جداگانه به وضعیت ازمیر از لحاظ هزینه‌های غذا پرداخته‌ایم. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر در مورد هزینه‌ی غذا در ازمیر از این لینک استفاده کنید ==> هزینه‌ی غذا در ترکیه

2. آب‌وهوای ازمیر فوق‌العاده است

آب و هوای ازمیر

شرایط آب‌ و‌ هوایی ازمیر که برگرفته از موقعیت جغرافیایی آن است که ازمیر را بهترین مقصد برای مهاجرت کرده است، شامل تابستان‌های نسبتاً گرم و زمستان‌های معتدل یا خنک و بارانی است. میزان بارش برای ازمیر به طور میانگین 695.4 میلیمتر در سال یعنی 38.27 درصد درسال است. حداکثر درجه حرارت در ماه‌های زمستان معمولا بین 10 تا 16 درجه سانتیگراد است. بارش برف در مرکزیت شهر ازمیر نادر است اما در فاصله‌ی تقریبا یک ساعتی از آن، مانیسا شاهد بارش سالیانه برف بوده، از این رو مرکز اسکی این شهر بسیار پرطرفدار است.

در کل وضعیت آب و هوایی ازمیر عالی است؛ هم می‌تواند آن‌ها که به باران علاقه دارند را راضی کند و هم آن‌ها که به آفتاب و هوای پاک علاقه‌مند اند. همچنین هوای ازمیر نه‌آن‌چنان گرم است و نه‌آن‌چنان سرد. مناطق ازمیر که نزدیکی بیش‌تری به دریا دارند در تابستان‌ها مقداری شرجی اند، اما چنان‌که گفته شد درکل وضعیت آب و هوایی ازمیر عالی است و تقریباً همه‌ی ساکنین‌اش راضی هستند.

برای خرید آپارتمان تجاری در ازمیر میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

نکته‌ی مثبت دیگری که در مورد آب و هوای ازمیر می‌توان گفت این است که حمل و نقل شهری کاملا فعال، کیفیت بالای خودروهای شهری و استفاده از سوخت مطابق با استاندارد اروپا همه و همه موجب شده‌اند هوای ازمیر تمیز و بدون هرگونه آلودگی باشد. بسیاری از افراد شهر آنتالیا را به‌عنوان خوش‌آب‌و‌هوا‌ترین منطقه ترکیه در نظر می‌گیرند، اما جالب این‌جاست که ازمیر نسبت به آنتالیا دارای آب و هوایی بسیار معتدل‌تر  و دل‌چسب‌تر است.

3. وضعیت آزادی اجتماعی و سطح فرهنگ مردم در ازمیر راضی‌کننده است

از لحاظ موقعیت جغرافیایی نزدیک‌ترین نقطه از ترکیه به اروپا و یونان شهر چشمه‌ی ازمیر با فاصله 45 دقیقه‌ای از جزیره ساکیز یونان است. علاوه بر این، حضور یونانیان در ازمیر در گذشته یکی دیگر از عوامل ایجاد فرهنگی اروپایی‌تر نسبت به دیگر نقاط ترکیه است.

از لحاظ اجتماعی در تمامی جوانب مانند نوع پوشش، روابط دوستی و خانوادگی و… این آزادی را به صورت کاملا واضح در ازمیر می‌بینیم. در واقع مهم‌ترین مسئله‌ای که در ازمیر به‌مثابه‌ی شهری آزاد وجود دارد این است که احترام به عقاید در ازمیر بسیار به چشم می‌خورد. شما هر نوع دیدگاهی که به زندگی داشته باشید، هر نوع طریقه‌ای که برای زندگی‌کردن پیش گرفته باشید، به‌سادگی و به‌خوبی می‌توانید در ازمیر زندگی کنید.

 در ضمن بافت شهری نیز از معماری قدیم یونان کم بهره نبرده است. آزادی بالای شخصی و اجتماعی، روشنفکری اقشار مختلف جامعه مخصوصا جوانان دلایلی بر اثبات این موضوع است.

4. ازمیر از لحاظ وضعیت علمی از بهترین شهرهای ترکیه است

دانشگاه‌های ازمیر

ازمیر پس از استانبول و آنکارا دارای بالاترین سطح سواد در ترکیه است. 26% از جمعیت آن از تحصیلات عالی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که بانوان تحصیل‌کرده‌ی ازمیر مقام اول را در ترکیه از آن خود کرده‌اند.

همچنین ازمیر چندین دانشگاه معتبر و بزرگ دارد که اغلب‌شان پذیرای دانشجویان خارجی هستند.  دانشگاه اژه، دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر، انستیتو تکنولوژی ازمیر، دانشگاه کاتب چلبی ازمیر، دانشگاه باکرچای ازمیر، دانشگاه اقتصاد ازمیر و دانشگاه یاشار ازمیر از جمله دانشگاه‌های ازمیر هستند. ما در نوشتاری جداگانه به معرفی دانشگاه‌های ازمیر پرداخته‌ایم، برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه‌های ازمیر می‌توانید از این لینک استفاده کنید =>> معرفی دانشگاه‌های ازمیر.

همچنین در نوشتار بررسی جمعیت ازمیر در سال 2021 گفته‌ایم که وضعیت تحصیلات مردم ازمیر به چه صورت است. وضعیت مردم ازمیر از لحاظ تحصیلات از قرار زیر است:

  •  حدود 52 هزار نفر از جمعیت ازمیر بی‌سواد هستند.
  • 341 هزار نفر از جمعیت استان ازمیر باوجودی‌که در مدارس آموزش ندیده‌اند، با سواد هستند.
  • 960 هزار نفر تحصیلات ابتدایی دارند.
  • حدود 656 هزار نفر تحصیلات راهنمایی دارند.
  • 908 هزار نفر تحصیلات در سطح دبیرستان دارند.
  • حدود 693 هزار نفر از دانشگاه با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اند.
  • تعداد افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد حدود 73 هزار نفر است.
  • حدود 15 هزار نفر نیز دارای مدرک دکترا هستند.

5. نرخ بیکاری در ازمیر پایین است

وضعیت صنعت در ازمیر را می‌توان با صفت «عالی» معرفی کرد. ازمیر از صنعتی‌ترین شهرهای منطقه است و بسیاری از کسانی که در ازمیر به کار مشغول اند، در یکی از صنایع ازمیر کار می‌کنند. به‌عنوان مثال، حدود 31 درصد از نیروی کار در ازمیر در بخش صنعت مشغول به کار اند. همچنین ازمیر به‌تنهایی 6.5 درصد از کل صنایع ترکیه را به خود اختصاص داده است.

نکته‌ی مثبت دیگر آن‌که ازمیر بعد از استانبول و بورسا مهم‌ترین شهر از نظر کمیت صادرات تولیدات به خارج از کشور است. این شهر راه‌های ارتباطی گسترده‌ای با استانبول و شهرهای تأمین‌کننده‌ی مواد اولیه تولیدات کارخانه‌ای دارد و قطعاً این از مهم‌ترین عوامل در پیشرفت ازمیر محسوب می‌شود.

همچنین دومین مجموعه‌ی بزرگ صنعتی کل کشور ترکیه در نزدیکی ازمیر قرار دارد. این مجموعه شهرک‌های صنعتی متعدد و کارخانه‌های بسیاری را شامل می‌شود که محصولاتی متنوع را تولید می‌کنند از جمله محصولات پتروشیمی، نساجی، شکر و سرامیک. اغلب محصولات این شهرک‌های صنعتی و کارخانه‌ها  به کل ترکیه و حتی خارج از ترکیه صادر می‌شوند. در کل ازمیر 13 شهرک صنعتی، 2 منطقه‌ی آزاد تجاری، 4 بندر تجاری و 4 پارک فناوری دارد که همه در کنار هم به رشد و رونق صنعت در این شهر کمک می‌کنند و بنابراین فضا برای کارکردن در ازمیر بسیار مهیا است.

علاوه بر«صنایع بزرگ ازمیر»، کسب و کارهای کوچک در ازمیر همواره برقرار بوده و کمتر دلیلی برای بسته‌شدن آن‌ها وجود دارد. به عنوان فردی خارجی بسته به تخصص و حرفه‌ی خودتان امکان استخدام در شرکت‌های ترک یا بین المللی و یا سرمایه گذاری و کسب درآمد برای‌تان فراهم است. از 35 کشور جهان بیش از 183 شرکت خارجی در ازمیر مشغول به فعالیت هستند که با توجه به این آمار ازمیر پس از استانبول دومین شهر ترکیه در جذب سرمایه خارجی محسوب می‌شود.

بیش‌تر بخوانید: وضعیت صنعت در ازمیر

7. امنیت در ازمیر کاملاً راضی‌کننده است

با توجه به نرخ بیکاری پایین و فاصله کم طبقاتی در شهر ازمیر، امنیت بالا در تمامی زمینه‌ها کاملا قابل لمس است. علاوه بر این پلیس با حضور فعال خود در شهر در برقراری امنیت و ارائه خدمات به مردم کمک می‌کند. یکی از دلایل ترجیح شهر ازمیر به استانبول نیز این امنیت و آرامش ساکن بر شهر ازمیر است. استانبول با پذیرش حدود 4 میلیون مهاجر سوریه‌ای و عراقی از لحاظ امنیتی دچار مشکل شده است. نکته‌ی دیگر آن‌که بسیاری از منطقه‌های استانبول تراکم جمعیت بالایی دارند، خصوصاً منطقه‌های اروپایی استانبول. البته در ازمیر هم در برخی مناطق تراکم جمعیت بالاست، اما در کل تراکم جمعیت ازمیر بسیار کمتر از استانبول است.

8. اوضاع خدمات درمانی ازمیر سطح‌بالا است

تقریباً 55 بیمارستان دولتی و خصوصی در ازمیر فعالیت دارند. تعداد بسیار زیادی کلینیک نیز در خیابان‌های ازمیر وجود دارند. با توجه به میزان بیمارستان‌ها در ازمیر و تناسب آن با جمعیت ازمیر، می‌توان گفت نسبت بیمارستان‌های ازمیر به جمعیت این شهر در قیاس با نسبت بیمارستان‌های کل ترکیه نسبت به کل کشور ترکیه بیش‌تر است و این یعنی مردم شهر و البته استان ازمیر بهتر به بیمارستان دسترسی دارند – البته در قیاس با کل کشور ترکیه.

9. دسترسی به تغذیه سالم و استفاده از موادغذایی ارگانیک فراهم است

شهر ازمیر با سهم صادرات 10.62 درصدی از کل محصولات کشاورزی و دامپروری ترکیه، علاوه بر ایجاد درآمد از این طریق، عرضه‌ی محصولات کاملا ارگانیک را برای ساکنان خود فراهم کرده. آب و هوای مناسب، نبود استرس و آرامش بالا همگی دست به دست هم داده‌اند تا نرخ بیماری مخصوصا سرطان بسیار پایین باشد. بازارهای میوه و تره بار هفتگی با مواد غذایی سالم و ارزان که مستقیما از تولیدکننده محلی به مصرف‌کننده به فروش می‌رسد، سلامتی شهروندان ازمیر را گارانتی می‌کند.

10. ازمیر شهری عالی برای حیوان‌دوستان است

آن‌ها که به حیوانات علاقه دارند و البته بیش از همه دلسوز آن‌ها هستند، در بسیاری از کشورها و شهرهای جهان در عذاب اند، چراکه هر روز به چشم خود بی‌اعتنایی مردم به حیوانات شهری و البته خوردن گوشت را می‌بینند، اما در ازمیر شرایط این‌گونه نیست. البته در مقایسه با کشورهای اروپایی ترکیه بودجه‌ی دولتی کمتری برای رسیدگی به حیوانات اهلی و وحشی در داخل یا بیرون شهر دارد؛ با این حال مردم حیوان‌دوست آن به رهبری شهر ازمیر با رفتار محترمانه خود با حیوانات این کمبود را جبران کرده‌اند. ماشین‌هایی که در ازای انداختن زباله پلاستیکی خود در آن برای حیوانات اهلی  مانند سگ‌ها و گربه‌ها غذای رایگان فراهم می‌کند یکی از تدابیر شهرداری ازمیر در این زمینه است.

مردم ازمیر اما پا را فراتر گذاشته اند تا جایی که حتی درزمستان برای گرم کردن حیوانات حتی با وجود هزینه انرژی بالا درخیابان بخاری برقی روشن می‌کنند.

11. وضعیت حمل و نقل در ازمیر فوق‌العاده است

نکته‌ی مثبتی که در مورد ازمیر وجود دارد این است که تنها شهری در ترکیه که توانسته تمام خطوط حمل و نقل شهری را به هم متصل کند، ازمیر است.

حمل و نقل عمومی در ازمیر بسیار باکیفیت، تمیز و کارآمد است، در حدی که می‌توان گفت شما را از داشتن خودروی شخصی بی‌نیاز می‌کند.

وسایل حمل و نقل عمومی در شهر ازمیر عبارت اند از:

  • اتوبوس و مینی بوس (دلموش dolmuş)
  • مترو
  • تراموا
  • ایزبان
  • کشتی های واپور و فریبوت (Vapur & Feribot)

متروی ازمیر تقریباً تمامی نقاط شهر را پوشش می‌دهد و محدودیت چندانی برای استفاده از مترو ندارید، اما درنظر داشته باشید که متروی از 24 ساعت، حدود 6 ساعت تعطیل است، یعنی از ساعت 00:00 تا 06:00 صبح، اما جز این همواره می‌توان از مترو استفاده کرد.

متروی ازمیر

متروی ازمیر

مینی‌بوس‌ها یا در واقع دلموش‌های ازمیر را شاید بتوان بهترینشهروند وسایل حمل‌ونقل عمومی در ازمیر معرفی کرد. در هر جایی از ازمیر که باشید می‌توانید به این دلموش‌ها دسترسی داشته باشید و خوشبختانه هزینه‌شان هم چندان زیاد نیست.

تاکسی، تراموا و ایزبان از جمله دیگر وسایل حمل و نقل عمومی ازمیر هستند. تراموای ازمیر نسبت به مترو نقاط کم‌تری را پوشش می‌دهد، اما اگر شانس این را داشته باشید که مسیر هرروزتان با مسیر تراموا یکی باشد، می‌توانید درون تراموا از تماشای شهر زیبای ازمیر لذت ببرید.

برای اخذ شهروندی ترکیه بر روی آن کلیک کنید.

در کنار تمام این‌ها می‌توان به دوچرخه‌ها و اسکوتر‌های قابل کرایه نیز اشاره کرد. شهرداری ازمیر برای ساکنان شهر در مسافت‌های کوتاه هم دوچرخه و هم اسکوترهای برقی به اسم مارتی MARTI (به معنی مرغ دریایی) فراهم کرده است. برای استفاده از دوچرخه ها با گرفتن Bisim Kart در بیش از 46 ایستگاه در تمام ازمیر امکان استفاده از دوچرخه‌ها را دارید. هم‌چنین با دانلود اپلیکیشن Martı می‌توانید در تمام ازمیر از اسکوترها استفاده کنید.

مارتی

12. ترافیک در ازمیر فاجعه نیست

حمل و نقل شهری ارزان، تمیز و کارآمد ازمیر از یک سو و مساحت تقریبی کم ازمیر از سوی دیگر، احتیاج به استفاده از خودروی شخصی را کاهش میدهد. به همین دلیل ترافیک شهری بسیار کم است و در ساعات اوج هم کاملا روان ادامه دارد. این در حالی است که بسیاری از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، آنتالیا، ترابزون و بورسا از شهرهای پرترافیک ترکیه هستند.

13. ازمیر برخوردار از مراکز خریدی همه‌چیزتمام است

مرکز خرید اوپتیموم optimum

مرکز خرید اوپتیموم optimum

در ازمیر هم می‌توان به مراکز خرید بزرگ و لوکس و مدرن دسترسی داشت و هم به بازارهای سنتیِ سقف‌دار. مرکز خرید اپتیموم، مرکز خرید آسماکاتی، مرکز خرید مدیا مارکت، مرکز خرید پالم، مرکز خرید کیپا و مرکز خرید سل‌وی از جمله مشهورترین مراکز خرید ازمیر هستند و همه‌شان هم واقعاً ارزش گشت‌وگذار و خرید را دارند. جز این‌ها، بازار بسیار مشهور کمرالتی که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ترکیه هم هست، بازاری سنتی و عالی برای خرید هر چیزی است که در اندیشه‌تان بیاید.

علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی می‌توانند به مرکز خرید مدیا مارکت بروند و به جدیدترین گجت‌های دنیای تکنولوژی دسترسی داشته باشند. این مرکز خرید به‌صورت تخصصی در کار لوازم تکنولوژی است.

14. تفریح در ازمیر موردی هر روزه است

در بسیاری از شهرهای جهان، نیاز است که روزی تعطیل از شهر خارج شوید تا بتوانید تفریح کنید و روزی لذت‌بخش را از سر بگذرانید، اما ازمیر با آن همه جاذبه‌ی گردشگری‌ای که در خود دارد، از آن شهرهایی است که تجربه‌ی زندگیِ هرروزه در آن‌ها برابر با لذت و تفریح است. در بسیاری از نقاط شهر ازمیر جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارند که در واقع بسیاری از ایرانیان و اروپایی‌ها کیلومترها طی می‌کنند تا بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، اما شما به‌عنوان شهروند ازمیر می‌توانید هر روز به این جاذبه‌ها دسترسی داشته باشید و از دیدن آن‌ها و البته از گشت‌وگذار در آن‌ها لذت ببرید.ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت

شهر تاریخی افسوس، آگورا، کلیسای سنت‌پولیکارپ، کادیفه‌کاله، آسانسور، برج ساعت و کلی مورد دیگر جاذبه‌هایی هستند که در همان دایره‌ی شهر ازمیر – و نه در خارج از آن – وجود دارند.

کادیفه‌کاله

کادیفه‌کاله

همچنین بارها و کافه‌های شبانه‌ی زیادی در ازمیر وجود دارند و درصورتی‌که اهل زندگی شبانه باشید قطعاً از زندگی در ازمیر لذتی فوق‌العاده خواهید برد. کافه بایوس، کافه 1888، کافه سیرنا و کافه بلک جک از جمله بهترین مکان‌ها برای زندگی شبانه در ازمیر هستند.یکی از دلایل ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت کافه های دیدنی آن در این شهر است.

همچنین خیابانی در ازمیر وجود دارد که اصلاً پاتوق علاقه‌مندان به زندگی شبانه است. خیابان Gazi Kadınlar Sokağı یا در واقع محله‌ی Gazi Kadınlar Sokağı محله‌ای برای لذت‌بردن از زندگی در شب است. کافه‌های زیادی در این محله هستند که موسیقی زنده دارند و انواع نوشیدنی نیز در آن قابل‌تهیه اند.

محله‌ی آلسانجاک هم گزینه‌ای مناسب برای زندگی شبانه در ازمیر است. خلاصه آن‌که اگر اهل زندگی شبانه و به عبارت بهتر تفریحات شبانه باشید قطعاً از زندگی در ازمیر لذت خواهید برد.

15. دسترسی به غذاهای بسیار لذیذ و نزدیک به آشپزخانه ایرانی فراهم است

اگر از لیستمان برنج زعفرانی ایرانی را کنار بگذاریم کمتر غذایی وجود دارد که نتوان مشابه آن را در ازمیر ترکیه پیدا کرد. در ضمن نباید از غذاها و شیرینی‌های سنتی ازمیر مثل ساندویچ کومرو(Kumru) ،نان بویوز(Boyoz)، شیرینی بومبا(Bomba)، میدیه دولما(Midiye Dolma) و… چشم پوشی کرد.

16. موقعیت جغرافیایی ازمیر عالی است

موقعیت مکانی شهر ازمیر و وجود 4 بندر کانتینری از جمله بنادر تجاری Aliağa و Candarlı ازمیر را به عنوان قطبی در حمل ونقل تبدیل کرده است. همچنین فرودگاه عدنان مندرس واقع در منطقه MENDERES در افزایش حجم این انتقالات نقش بسیار بزرگی دارد.ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت بندر ازمیر

17. نمایشگاه‌های بین المللی متعددی در ازمیر برگزار می‌شوند

با دو مرکزیت در محله های باسمانه Basmane و گازی امیر Gaziemir نمایشگاه‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف برگزار می‌گردد.

ساختمان نمایشگاه‌های ازمیر

سخن آخر: آرامش و عشق

اگر بخواهیم ازمیر را برای‌تان خلاصه کنیم می‌توان گفت ازمیر شهر آرامش و عاشق‌شدن است. شهری که شما می‌توانید با خیالی آسوده و قلبی پر از عشق در کوچه پس کوچه های آن قدم بزنید.در این مفاله ما در مورد ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت برای شما عزیزان صحبت کرده ایم امیدوارم خوشتان آمده باشد.

12. ترافیک در ازمیر فاجعه نیست

حمل و نقل شهری ارزان، تمیز و کارآمد ازمیر از یک سو و مساحت تقریبی کم ازمیر از سوی دیگر، احتیاج به استفاده از خودروی شخصی را کاهش میدهد. به همین دلیل ترافیک شهری بسیار کم است و در ساعات اوج هم کاملا روان ادامه دارد. این در حالی است که بسیاری از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، آنتالیا، ترابزون و بورسا از شهرهای پرترافیک ترکیه هستند.

13. ازمیر برخوردار از مراکز خریدی همه‌چیزتمام است

مرکز خرید اوپتیموم optimum

مرکز خرید اوپتیموم optimum

در ازمیر هم می‌توان به مراکز خرید بزرگ و لوکس و مدرن دسترسی داشت و هم به بازارهای سنتیِ سقف‌دار. مرکز خرید اپتیموم، مرکز خرید آسماکاتی، مرکز خرید مدیا مارکت، مرکز خرید پالم، مرکز خرید کیپا و مرکز خرید سل‌وی از جمله مشهورترین مراکز خرید ازمیر هستند و همه‌شان هم واقعاً ارزش گشت‌وگذار و خرید را دارند. جز این‌ها، بازار بسیار مشهور کمرالتی که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ترکیه هم هست، بازاری سنتی و عالی برای خرید هر چیزی است که در اندیشه‌تان بیاید.

علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی می‌توانند به مرکز خرید مدیا مارکت بروند و به جدیدترین گجت‌های دنیای تکنولوژی دسترسی داشته باشند. این مرکز خرید به‌صورت تخصصی در کار لوازم تکنولوژی است.

14. تفریح در ازمیر موردی هر روزه است

در بسیاری از شهرهای جهان، نیاز است که روزی تعطیل از شهر خارج شوید تا بتوانید تفریح کنید و روزی لذت‌بخش را از سر بگذرانید، اما ازمیر با آن همه جاذبه‌ی گردشگری‌ای که در خود دارد، از آن شهرهایی است که تجربه‌ی زندگیِ هرروزه در آن‌ها برابر با لذت و تفریح است. در بسیاری از نقاط شهر ازمیر جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارند که در واقع بسیاری از ایرانیان و اروپایی‌ها کیلومترها طی می‌کنند تا بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، اما شما به‌عنوان شهروند ازمیر می‌توانید هر روز به این جاذبه‌ها دسترسی داشته باشید و از دیدن آن‌ها و البته از گشت‌وگذار در آن‌ها لذت ببرید.ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت

شهر تاریخی افسوس، آگورا، کلیسای سنت‌پولیکارپ، کادیفه‌کاله، آسانسور، برج ساعت و کلی مورد دیگر جاذبه‌هایی هستند که در همان دایره‌ی شهر ازمیر – و نه در خارج از آن – وجود دارند.

کادیفه‌کاله

کادیفه‌کاله

همچنین بارها و کافه‌های شبانه‌ی زیادی در ازمیر وجود دارند و درصورتی‌که اهل زندگی شبانه باشید قطعاً از زندگی در ازمیر لذتی فوق‌العاده خواهید برد. کافه بایوس، کافه 1888، کافه سیرنا و کافه بلک جک از جمله بهترین مکان‌ها برای زندگی شبانه در ازمیر هستند.یکی از دلایل ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت کافه های دیدنی آن در این شهر است.

همچنین خیابانی در ازمیر وجود دارد که اصلاً پاتوق علاقه‌مندان به زندگی شبانه است. خیابان Gazi Kadınlar Sokağı یا در واقع محله‌ی Gazi Kadınlar Sokağı محله‌ای برای لذت‌بردن از زندگی در شب است. کافه‌های زیادی در این محله هستند که موسیقی زنده دارند و انواع نوشیدنی نیز در آن قابل‌تهیه اند.

محله‌ی آلسانجاک هم گزینه‌ای مناسب برای زندگی شبانه در ازمیر است. خلاصه آن‌که اگر اهل زندگی شبانه و به عبارت بهتر تفریحات شبانه باشید قطعاً از زندگی در ازمیر لذت خواهید برد.

15. دسترسی به غذاهای بسیار لذیذ و نزدیک به آشپزخانه ایرانی فراهم است

اگر از لیستمان برنج زعفرانی ایرانی را کنار بگذاریم کمتر غذایی وجود دارد که نتوان مشابه آن را در ازمیر ترکیه پیدا کرد. در ضمن نباید از غذاها و شیرینی‌های سنتی ازمیر مثل ساندویچ کومرو(Kumru) ،نان بویوز(Boyoz)، شیرینی بومبا(Bomba)، میدیه دولما(Midiye Dolma) و… چشم پوشی کرد.

16. موقعیت جغرافیایی ازمیر عالی است

موقعیت مکانی شهر ازمیر و وجود 4 بندر کانتینری از جمله بنادر تجاری Aliağa و Candarlı ازمیر را به عنوان قطبی در حمل ونقل تبدیل کرده است. همچنین فرودگاه عدنان مندرس واقع در منطقه MENDERES در افزایش حجم این انتقالات نقش بسیار بزرگی دارد.ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت بندر ازمیر

17. نمایشگاه‌های بین المللی متعددی در ازمیر برگزار می‌شوند

با دو مرکزیت در محله های باسمانه Basmane و گازی امیر Gaziemir نمایشگاه‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف برگزار می‌گردد.

ساختمان نمایشگاه‌های ازمیر

سخن آخر: آرامش و عشق

اگر بخواهیم ازمیر را برای‌تان خلاصه کنیم می‌توان گفت ازمیر شهر آرامش و عاشق‌شدن است. شهری که شما می‌توانید با خیالی آسوده و قلبی پر از عشق در کوچه پس کوچه های آن قدم بزنید.در این مفاله ما در مورد ازمیر بهترین مقصد برای مهاجرت برای شما عزیزان صحبت کرده ایم امیدوارم خوشتان آمده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کشف ازمیر حاضر هستید؟
    شایان بهبود 
           کارگزار

[email protected]

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

8914234 (530) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

71 21 461 (232) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

موقعیت مکانی
آدرس:
Refet Paşa, 5182/1 Sokak No:1 D:3, 35090 Bornova/İzmir

تلفن:
90-5308914234+

ایمیل:
[email protected]

کلیه حقوق این سایت برای شرکت بهبودهومز محفوظ می‌باشد. هرگونه کپی‌برداری ازین سایت ممنوع است.
apartmentenvelopephone-handset