روش‌های اخذ شهروندی ترکیه | اخذ تابعیت ترکیه

ترکیه در سال‌های اخیر به محبوب‌ترین کشور برای ایرانیان جهت مهاجرت تبدیل شده‌است. آمارهای هرساله نشان از آن دارند که بیش‌ترین کسانی که در ترکیه نسبت به خرید خانه اقدام کرده‌اند ایرانیان بوده‌اند، این قضیه خصوصاً در سه سال اخیر بیش‌تر صورت گرفته‌است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اخذ اقامت ترکیه با اخذ شهروندی ترکیه متفاوت است. زمانی که کسی شهروندی ترکیه را دریافت می‌کند می‌تواند به‌مثابه‌ی یکی از اهالی بومی ترکیه زندگی کند و از تمامی حقوق شهروندان ترکیه برخوردار شود، از جمله پاسپورت ترکیه. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای دریافت شهروندی ترکیه وجود دارند که در ادامه‌ی این نوشتار با هم مروری بر آن‌ها خواهیم داشت و چندوچون‌شان را بیش‌تر خواهیم دانست.

با پاسپورت ترکیه به چند کشور جهان می‌توان سفر کرد؟

یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت شهروندی ترکیه این است که می‌توان پاسپورت ترکیه را دریافت کرد. می‌دانید که پاسپورت ترکیه بسیار قوی‌تر از پاسپورت ایران است. با پاسپورت ترکیه می‌توان به 72 کشور بدون نیاز به ویزا و به 49 کشور با ویزای بدو ورود یا همان ویزای فرودگاه سفر کرد. البته کشورهای آمریکا و اغلب کشورهای اروپایی جزو این کشورها نیستند و بنابراین با پاسپورت ترکیه اگر بخواهید به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی سفر کنید نیاز به دریافت ویزا دارید.

با این اشاره‌ی کوتاهی که به قدرت پاسپورت ترکیه داشتیم لازم است به سروقت بحث اصلی‌مان یعنی روش‌های دریافت شهروندی ترکیه یا تابعیت ترکیه بپردازیم.

روش‌های دریافت شهروندی ترکیه (3)

روش‌های دریافت شهروندی ترکیه

1- از طریق ویزای کار

یکی از روش‌ها برای دریافت شهروندی ترکیه دریافت ویزای کار است. برای دریافت ویزای کار ابتدا باید از کارفرما در ترکیه پیشنهاد کار داشته باشید، آن هم کارفرمایی معتبر. این کارفرما برای آن‌که شما را برای کار به ترکیه دعوت کند باید درخواست‌اش را به وزارت کار ترکیه بدهد. این وزارت در کمتر از 3 ماه درخواست او را بررسی کرده و درصورتی‌که مجوز کار ترکیه را برای شما صادر کند، می‌توانید به ترکیه سفر کنید. مجوزی که برای کار در ترکیه به شما داده می‌شود مجوزی برای 1 سال کار در ترکیه است. بعد از 1 سال می‌توانید آن را برای 2 سال تمدید کنید.

هر بار می‌توانید آن را تمدید کنید تا زمانی که اقامت‌تان در ترکیه برای کار به 5 سال می‌رسد. در این زمان می‌توانید جهت دریافت اقامت دائم ترکیه اقدام کنید – البته در صورتی که بیمه باشید و همچنین مالیات را هم مرتب پرداخت کرده باشید.

نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که ترکیه از جمله کشورهایی است که نرخ بیکاری در آن‌ها بالاست. به‌عنوان مثال، آمار سال 2018 این کشور نشان از آمار 12 درصدی بیکاری دارد.

2- اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های اخذ شهروندی ترکیه که البته روشی شناخته‌شده است، ازدواج با کسی است که شهروندی ترکیه را دارد. در واقع این شخص حتماً نباید تُرک باشد، بلکه می‌تواند ایرانی‌ای باشد که از طریقی شهروندی ترکیه را دریافت کرده‌است.

البته درصورتی ازدواج می‌تواند روشی برای دریافت شهروندی ترکیه باشد که زندگی مشترک حداقل 3 سال طول بکشد. همچنین درصورتی‌که پس از طلاق به مسئولین ثابت شود که ازدواج صوری بوده و هدف از آن صرفاً دریافت شهروندی ترکیه بوده‌است، امکان این‌که تابعیت لغو شود وجود دارد. در ضمن ازدواج باید حتماً با شهروند ترکیه باشد و نه با کسی که پناهندگی ترکیه را دریافت کرده‌باشد.

افزون بر این‌ها، فردی که خواهان ازدواج در ترکیه است باید مدارکی که نشان‌دهنده‌ی مجردبودن‌اش هستند را تهیه کند. همچنین هیچ فرد زیر 18 سالی حق ازدواج در ترکیه را ندارد. رعایت عده خانم‌های مطلقه نیز الزامی است.

درصورتی‌که بتوانید با خانم یا آقایی در ترکیه ازدواج کنید، قطعاً این راه از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت تابعیت ترکیه و البته پاسپورت ترکیه است.

همینطور میتوانید خرید آپارتمان تجاری در ازمیر را از مجموعه ما بخرید!

دریافت پاسپورت ترکیه

 

3- دریافت پاسپورت ترکیه با سرمایه‌گذاری

یکی از بهترین و عالی‌ترین روش‌ها برای کسانی که از لحاظ مالی در تنگنا نیستند استفاده از سرمایه‌گذاری در راستای دریافت تابعیت ترکیه است. جالب آن‌که برای سرمایه‌گذاری در ترکیه به مبلغ خیلی بزرگی هم نیاز نیست. چندین روش برای سرمایه‌گذاری در ترکیه وجود دارند، از جمله:

  • با خرید ملک به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا
  • سرمایه‌گذاری به شکل سپرده بانکی به ارزش 500 هزار دلار آمریکا
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام به ارزش 500 هزار دلار آمریکا
  • سرمایه‌گذاری از طریق خرید اوراق قرضه به ارزش 500 هزار دلار آمریکا

در نظر داشته باشید که درصورتی‌که مثلاً از طریق سرمایه‌گذاریِ 500 هزار دلاری در بانک بخواهید پاسپورت ترکیه دریافت کنید، حتماً باید لااقل 3 سال پول‌تان در بانک بخوابد؛ یعنی برای حداقل 3 سال نمی‌توانید پول‌تان را از بانک خارج کنید. البته که در طی این مدت سود آن را می‌توانید دریافت کنید.

برای خرید خانه هم لااقل باید خانه‌ای که می‌خرید 250 هزار دلار قیمت داشته باشید تا بتوانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید. البته این خانه را هم نباید حداقل تا 3 سال بفروشید. برای کسب اقامت دائم ترکیه از طریق خرید خانه می‌توانید خانه‌ای 60 هزار دلاری بخرید و ویزای توریستیِ 3 ساله دریافت کنید. این ویزا تا 10 سال قابل‌تمدید است، ولی اجازه‌ی کار ندارید، مگرآن‌که در طی این مدت شرکتی تأسیس کنید و 5 نفر از شهروندان ترکیه را در آن مشغول به کار کنید. با این کار، نه‌تنها اجازه کار به شما داده می‌شود بلکه می‌توانید اقامت دائم را دریافت کنید.

اخذ شهروندی ترکیه

4- دریافت تابعیت ترکیه از طریق تولد

قانون شماره‌ی 403، ماده‌ی 1، نشان می‌دهد که هر کس که در ترکیه از پدر یا مادری که شهروندی ترکیه داشته باشد متولد شود، او نیز شهروند ترکیه محسوب می‌شود. یعنی اگر شما با یکی از شهروندان ترکیه ازدواج کنید و در همان کشور فرزندتان متولد شود، او نیز شهروندی ترکیه خواهد داشت.

مزایای اخذ شهروندی و پاسپورت

ترکیه یک کشور مسلمان می باشد که شرایط زندگی مدرن را برای همه مردم فراهم می کند. در این کشور ادیان مختلف وجود دارد که همه افراد می توانند آزادانه باورهای مذهبی خود را انجام دهند. از جمله سوالاتی که برای اکثریت افراد پیش می آید این است که چرا باید برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام نماییم؟ لازم به ذکر است که با اخذ پاسپوت و شهروندی ترکیه می توان از مزیت های بسیار زیادی بهره مند شد. یکی از مهمترین و اصلی ترین این می باشد که بدون ویزا می توان به تعداد زیادی از کشورهای جهان سفر کرد.

شهروندان کشور ترکیه در صورتی که پاسپورت آن را داشته باشند قادر هستند بدون ویزا به 140 کشور جهان سغر نمایند. در حقیقت همین مسئله بسیاری از افراد را ترغیب کرده است تا پاسپورت ترکیه را اخذ کنند. آن دسته از افرادی که می خواهند از این مزیت شهروندی بهره مند شوند می بایست از یک سری شرایط برخوردار باشند.

شرایط اخذ شهروندی کشور ترکیه

کشور ترکیه در مقایسه با کشورهای دیگر شرایط زندگی با امنیت بسیار بالایی را برای افراد افراد به وجود می آورد. هر کشوری برای دریافت شهروندی شرایط خاص خود را دارد و ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از شرایط اصلی و مهم اخذ شهروندی ترکیه این است که متقاضیان بالای 18 سال باشند. علاوه براین، به مدت 5 سال بدون هیچ گونه وقفه ای در این کشور زندگی کرده باشد و دست کم سالانه 180 روز  ساکن ترکیه باشد. عدم داشتن بیماری خاصی که منجر به تعدید سلامتی و بهداشت عمومی گردد به عنوان یکی دیگر از شرایط اخذ شهروندی کشور ترکیه به شمار می آید.

متقاضیان باید تا حد قابل قبولی بتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. بسیار مهم است که وضعیت مالی و درآمد آنها تا اندازه ای باشند که بتوانند نیازهای مالی خود و اعضای خانواده شان را بدون هیچ گونه مشکلی تامین نمایند.  احترام گذاشتن به امنیت ملی و نظم عمومی و داشتن اسنادی جهت اثبات اقامت در ترکیه جزء شرایط دیگر دریافت شهروندی این کشور محسوب می شوند.

مزایای اخذ پاسپورت و حقوق شهروندی ترکیه

افراد در صورتی که تمایل داشته باشند می توانند به عنوان شهروند ترکیه در این کشور زندگی و کار نمایند و از امنیت اجتماعی بهره مند شوند. حق شهروندی برای افراد برخوردار از واجد شرایط به مدت 30 روز می باشد. داشتن حق رای و دو تابعیت مزیت های اخذ پاسپورت این کشور هستند. در صورتی که حق شهروندی ترکیه و پاسپورت این کشور را دریافت نمایید قادر به بهره مند شدن از حقوق بازنشستگی خواهید بود.

به علاوه افراد با اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه می توانند به 77 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند. لازم است این نکته را ذکر کنیم که متقاضیان برای دریافت و بهره مند شدن از مزیت های پاسپورت ترکیه نیازی نیست که مدت زمان زیادی را معطل شوند. چرا که در مدت زمان کوتاهی شهروندی و پاسپورت این کشور را دریافت می کنند. افراد از طریق دریافت پاسپورت ترکیه به شکل 10 ساله می توانند تمدید پاسپورت را به طور مادام العمر انجام دهند.

شرایط دریافت تابعیت ترکیه از طریق تحصیل به چه صورت است؟

چه در دانشگاه‌های دولتی ترکیه و چه در دانشگاه‌های خصوصی این کشور مشغول تحصیل شوید، هیچ امتیازی برای شما جهت دریافت تابعیت ترکیه حساب نمی‌شود؛ اما خوبیِ تحصیل در ترکیه این است که شما را با ترکیه بیش‌تر آشنا می‌کند و بنابراین می‌توانید شرایط را برای کار در ترکیه بسنجید و کاری عالی برای اخذ ویزای کار پیدا کنید. همچنین شانس شما برای ازدواج در ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج را افزایش می‌دهد.

پرسش‌های متداول پیرامون شهروندی ترکیه

1- آیا امکانِ داشتن دو تابعیت برای شهروندان ترکیه امکان‌پذیر است؟

بله. مانعی برای این مسئله وجود ندارد. شما می‌توانید افزون بر تابعیت ترکیه، تابعیت کشوری دیگر را هم داشته باشید.

2- اگر بعد از دریافت شهروندی ترکیه، فرزندم در ترکیه متولد شود او نیز شهروند ترکیه خواهد بود؟

بله، در بالا هم به این مسئله اشاره شد.

3- آیا اگر تابعیت ترکیه را دریافت کنم، همسر و فرزندان‌ام هم شهروندی را دریافت می‌کنند؟

بله، همسر شما هم شهروند ترکیه می‌شود، اما فرزندان‌تان فقط آن‌ها که زیر 18 سال هستند می‌توانند شهروند ترکیه شوند.

4- بهترین روش برای دریافت شهروندی ترکیه چیست؟

احتمالاً از بحث‌مان در این نوشتار متوجه شده‌اید که بهترین روش سرمایه‌گذاری در ترکیه و خصوصاً خرید خانه در این کشور است.

5- آیا تسلط به زبان ترکی برای دریافت تابعیت ترکیه الزامی است؟

خیر.

6- آیا می‌توان چند ملک در ترکیه خرید و از طریق آن‌ها شهروندی دریافت کرد؟

بله، الزامی برای این‌که شما حتماً 1 خانه به ارزش 250 هزار دلار خریداری کنید وجود ندارد، بلکه می‌توانید این مقدار پول را صرفِ خرید چند خانه کنید.

7- با دریافت شهروندی ترکیه می‌توانم پدر و مادرم را هم شهروند ترکیه کنم؟

خیر، شما نهایتاً می‌توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال‌تان را شهروند کنید، والدین‌تان باید از طریقی مجزا شهروندی دریافت کنند.

سخن آخر

با هم در این نوشتار مروری بر روش‌های دریافت تابعیت ترکیه داشتیم و دیدیم که چه روش‌هایی می‌توانند برای این منظور به کار آیند.

شرکت معتبر بهبود هومز، فعال در زمینه‌ی املاک در کشور ترکیه و خصوصاً استان و شهر ازمیر است. درصورتی‌که می‌خواهید از طریق خرید خانه در ترکیه شهروندی این کشور را دریافت کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از تجربه و تخصص کارشناسان بهبود هومز استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر، از طریق شماره‌تلفن‌های پایین این نوشتار با ما تماس بگیرید.

تعداد زیادی از ایرانیان در چند دهه گذشته کشور ترکیه را فقط به عنوان یک مقصد گردشگری زیبا و مناسب به حساب می آوردند که بدون نیاز به دریافت ویزا قادر بودند به این کشور سفر کرده و در آن گشت و گذار کنند. ولی ایجاد تغییر در قوانین مهاجرتی و سرمایه گذاری و ارتقاء قابل توجه این مقصد باعث شده است تا بسیاری از شهروندان ایرانی برای اخذ شهروندی ترکیه و پاسپورت آن اقدام نمایند. در صورتی که شما پاسپورت ترکیه را در دست داشته باشید بدون نیاز به ویزا قادر هستید به کشورهای زیادی سفر کنید. همانطور که در این مطلب ذکر کردیم اخذ شهروندی ترکیه و پاسپورت این کشور علاوه داشتن یک سری شرایط خاص دارای مزایای فراوانی از قبیل بهره مندن شدن از فواید حق بازنشستگی، کوتاه بودن پروسه دریافت پاسپورت و حق شهروندی ترکیه به مدت 30 الی 60 روز کاری، امکان استفاده از مزیت های دو تابعیتی و بسیاری از مزیت های دیگر نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کشف ازمیر حاضر هستید؟
    شایان بهبود 
           کارگزار

[email protected]

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

8914234 (530) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

71 21 461 (232) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

موقعیت مکانی
آدرس:
Refet Paşa, 5182/1 Sokak No:1 D:3, 35090 Bornova/İzmir

تلفن:
90-5308914234+

ایمیل:
[email protected]

کلیه حقوق این سایت برای شرکت بهبودهومز محفوظ می‌باشد. هرگونه کپی‌برداری ازین سایت ممنوع است.
apartmentenvelopephone-handset