گشت‌ و گذار در بهترین سواحل ازمیر

ازمیر از استان‌های ساحلی ترکیه است. هر شهر یا استانی که ساحلی باشد قطعاً سواحلی هم دارد، اما برخی سواحل زیباتر و دل‌انگیزتر از سواحلی دیگر اند. خوشخبتانه سواحل ازمیر بسیار زیبا هستند و در آن‌ها فضا برای لذ‌ت‌بردن از تفریحات متعدد به‌خوبی فراهم است، از‌همین‌رو سواحل ازمیر در زمره‌ی پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر قرار دارند. اگرچه مشهورترین سواحل ازمیر برای گردشگران سواحل شهر چشمه هستند، سایر مناطق ازمیر هم سواحلی زیبا و چشم‌نوازی دارند. در این نوشتار با بهترین سواحل ازمیر آشنا خواهیم شد. گفتنی است که منظورمان از ازمیر در این نوشتار، استان ازمیر است و نه تنها شهر ازمیر.

بهترین سواحل ازمیر

1- سواحل منطقه‌ی چشمه (Çeşme)

بهترین سواحل ازمیر در شهر چشمه در حدود 90 کیلومتری شهر ازمیر قرار دارند. شهر چشمه گذشته از سواحل بسیار زیبا، دارای چشمه‌های آب گرم و آب سرد متعددی‌ست که خود به‌علت داشتن خواص درمانی بسیاری از گردشگران را به این منطقه جذب می‌کنند.

عمق مناسب آب و همچنین وزش بادهای مناسب باعث شده‌اند سواحل شهر چشمه ازمیر برای موج‌سواری و سایر ورزش‌های مشابه مناسب باشند و همین باعث تأسیس مراکز آموزش این ورزش‌ها در این منطقه و برگزاری جشنواره‌ی موج‌سواری سالانه در آن شده‌است. سواحل زیر چند مورد از بهترین سواحل شهر چشمه ازمیر هستند:

الف) ساحل پیرلانتا (Pirlanta)

بهترین سواحل ازمیر

ساحل پیرلانتا که به‌نام ساحل الماس هم شناخته می‌شود، از بهترین سواحل ازمیر است و در 10 کیلومتری مرکز شهر چشمه قرار دارد. ساحل پیرلانتا هم طبیعت بسیار زیبایی دارد و هم بازدیدکنندگان از آن به امکانات رفاهی و تفریحی متعدد و متنوعی دسترسی دارند. زلال‌بودن دریای اژه در این قسمت باعث شده کف دریا تا فاصله‌ی نسبتاً زیادی از ساحل همچنان پیدا باشد و این امکان قدم‌زدن داخل آب دریا را میسر می‌سازد.

در ساحل پیرلانتا تجهیزات انواع تفریحات و ورزش‌های آبی مثل موج‌سواری، قایق‌سواری و کایت‌سرفینگ در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند و مربیان و نیروهای امداد و نجات هم برای آموزش و تأمین امنیت افراد در محل حاضر هستند. رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، پارکینگ، دوش و سرویس بهداشتی از دیگر امکانات ساحل پیرلانتا هستند.


بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری تاریخی ازمیر


ب) ساحل آلتینکوم (Altınkum)

بهترین سواحل ازمیر

ساحل آلتینکوم نزدیک به 10 کیلومتر از مرکز شهر چشمه فاصله دارد و ویژگی شاخص‌اش دمای پایین آب - حتی در فصول گرم - است. وزش باد شمال از سمت دریای آزاد باعث خنک‌بودن آب دریا در این قسمت شده و همین مورد علتی‌ست برای این‌که گردشگرانی که در تابستان به ازمیر سفر می‌کنند از این ساحل استقبال کنند.

ج) ساحل ماوی کوی (Mavı Koy)

بهترین سواحل ازمیر

ساحل ماوی کوی یکی دیگر از بهترین ساحل‌های ازمیر در شهر چشمه است. آب دریا در این ساحل آن‌قدر زلال است که می‌توان در بسیاری از قسمت‌ها کف دریا و آبزیانی که در آن زندگی می‌کنند را دید و درواقع می‌توان آن را به‌نوعی یک آکواریوم طبیعی به‌شمار آورد. قایق‌های تفریحی متعددی در این ساحل گردشگران را جابه‌جا می‌کنند و همچنین رستوران‌ها و کافه‌هایی نیز در آن با انواع خوراکی‌ها و غذاهای محلی و بین‌المللی از مهمانان پذیرایی می‌کنند.


بیشتر بخوانید: موزه‌های ازمیر | گشتی در تاریخ و فرهنگ و هنر ازمیر


د) ساحل بویالیک (Boyalık)

Boyalık beach çeşme

ساحل بویالیک فضایی نسبتاً آرام و خلوت دارد و از هیاهوی سواحل شلوغ به‌دور است و به‌همین علت بیشتر مناسب افرادی‌ست که عمدتاً در پیِ گذراندن اوقاتی آرام هستند تا استفاده از امکانات تفریحی و ورزش‌های آبی.

برای خرید آپارتمان تجاری در ازمیر میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

ه) ساحل ایلیکا (Ilıca)

Ilıca beach çeşme

یکی از ویژگی‌های ساحل ایلیکا وجود چشمه‌های آب گرم طبیعی در نزدیکی آن است؛ چشمه‌هایی که دارای خواص درمانی هستند و گردشگران برای بهره‌مندشدن از آن‌ها به این ساحل مراجعه می‌کنند. در ساحل ایلیکا همچنین امکان استفاده از حمام گل که خود برای آرامش و درمان بعضی از بیماری‌ها و مشکلات سومند است وجود دارد.

در ساحل ایلیکا نیز مانند بعضی از دیگر سواحل ازمیر وزش باد امکان انجام ورزش‌هایی مانند موج‌سواری را فراهم ساخته و علاقه‌مندان به این ورزش می‌توانند از امکانات این ساحل برای این ورزش و ورزش‌های مشابه استفاده کنند.

و) آیایورگی کویو (Ayayorgi Koyu)

Ayayorgi Koyu

ساحل آیایورگی کویو از آن سواحل ازمیر است که بیش‌تر برای خانواده‌ها مناسب اند. در این ساحل تمامی امکانات رفاهی و تفریحی مانند امکانات و تجهیزات شنا و سایر ورزش‌های آبی، رستوران و کافه، موسیقی زنده و امکان پیاده‌روی در ساحل و فضای سبز نزدیک ساحل وجود دارد. در این ساحل همواره برنامه‌های اجرای موسیقی، به‌ویژه هنگام غروب آفتاب و پس از آن، اجرا می‌شود.

سواحلی که در بالا نام‌شان رفت، سواحل منطقه‌ی چشمه در استان ازمیر بودند، اما ازمیر صرفاً دارای سواحل بالا نیست و در مناطقی دیگر سواحل متعددی دارد. برخی دیگر از بهترین سواحل ازمیر را در ادامه مرور خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شهربازی‌های ازمیر


2- سواحل منطقه‌ی کارابورون (Karaburun)

بهترین سواحل ازمیر

کارابورون منطقه‌ای در شمال استان ازمیر است و گذشته از سواحل زیبای تفریحی دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند انواع جشنواره‌ها و دیدنی‌های تاریخی‌ست. سواحل این منطقه از ازمیر نسبتاً خلوت و دنج هستند و برای افرادی که به سکوت و طبیعت بکر علاقه‌ی بیشتری دارند مناسب‌ اند.

در بین سواحل منطقه‌ی کارابورون دو ساحل کویوجاک و آکواریوم دارای پرچم آبی هستند. پرچم آبی در سواحل ترکیه و اکثر کشورهای اروپایی نشان از پاکیزگی آب آن ساحل و همچنین اهمیتی که دولت برای حفاظت از محیط‌زیست در آن قائل است دارد.

این نکته را هم اضافه کنم که سواحل کارابورون آب‌وهوایی نسبتاً خنک و مطبوع دارند و چشم‌اندازهای زیبای آن‌ها برای گرفتن عکس‌های یادگاری بسیار مناسب هستند. شنا، غواصی، قایق‌سواری، امتحان غذاهای محلی کارابورون از جمله تفریحات پرطرف‌دار این منطقه هستند.
برای اخذ شهروندی ترکیه کلیک کنید.

منطقه‌ی کارابورودون گذشته از سواحل بسیار زیبا پوشش گیاهی منحصربه‌فرد و فرهنگی خاص دارد و بازدیدکنندگان از این منطقه می‌توانند گذشته از شنا و استراحت در سواحل از سایر جاذبه‌های گردشگری این منطقه هم لذت ببرند.

3- سواحل منطقه‌ی مندرس (Menderes)

بهترین سواحل ازمیر

منطقه‌ی مندرس در جنوب ازمیر دارای 43 کیلومتر خط ساحلی است و برخی از بهترین سواحل ازمیر مانند سواحل اوز دره و گومولدور در آن واقع شده‌اند. این منطقه به‌علت داشتن خاک حاصلخیز مزارع و باغ‌های متعددی دارد و به درختان نارنگی و تاکستان‌های زیبا و متعدد شهره است.

ساحل گومولدور از مرکز منطقه‌ی مندرس 50 کیلومتر فاصله دارد و به‌علت دسترسی آسان به مرکز شهر و البته فرودگاه عدنان مندرس موردتوجه بسیاری از گردشگرانی قرار می‌گیرد که به ازمیر سفر می‌کنند. درختان نارنگی، اوایل تا اواسط پاییز، سرتاسر گومولدور را نارنجی‌رنگ می‌کنند و مناظر بسیار زیبایی را پیش روی بازدیدکنندگان شکل می‌دهند و بسیاری همان زمان - یعنی ماه‌های اکتبر و نوامبر - را برای رفتن به ساحل گومولدور ترجیح می‌دهند.

سواحل اوز دره نیز با رنگ‌ سبزآبیِ خاص خود جلوه‌ی زیبا و چشم‌نوازی دارند و آب‌وهوای مطبوع آن‌ها بسیاری از گردشگران را جذب خود می‌کند. اوز دره تنها 7 کیلومتر با فرودگاه عدنان مندرس ازمیر فاصله دارد و این بدون‌شک از مزیت‌های قابل‌توجه آن برای گردشگران خارجی است.

بعضی از قسمت‌های سواحل گومولدور و اوز دره دارای پرچم آبی هستند و خوشبختانه اقامت‌گاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها متعددی، با قیمت‌های متنوع، در نزدیکی آن‌ها قرار دارند.

4- سواحل منطقه‌ی سفری حیصار (Seferihisar)

بهترین سواحل ازمیر

منطقه‌ی تاریخی سفری حیصار یا سفرحیصار در جنوب ازمیر سواحلی زیبا با آبی زلال دارد و سکوت، امنیت و آرامش آن در سراسر ترکیه زبانزد است. این منطقه دارای حدود 50 کیلومتر خط ساحلی با 9 ساحل عمومی دارای نشان پرچم آبی است و از نظر تعداد پرچم‌های آبی ساحلی در ترکیه رتبه‌ی نخست را داراست.

سواحل ساکیز آغاجی، اورکمز، بنگیلر، آکارجا، باهایدر و گمی سویو از بهترین سواحل ازمیر در منطقه‌ی سفری حیصار قرار دارند. در سواحل عمومی این منطقه می‌توان به شنا و انواع ورزش‌های آبی پرداخت، غواصی کرد، از آفتاب و هوای مطبوع ساحل لذت برد و البته عکس‌هایی به یادگار با پس‌زمینه‌ی طبیعت بکر منطقه‌ی سفری حیصار گرفت.

5- سواحل منطقه‌ی فوکا (Foca)

Foca izmir

سواحل منطقه‌ی فوکا یا فوچا در حدود 70 کیلومتری شمال شهر ازمیر قرار دارند و از بین آن‌ها سواحل عمومی فوکای جدید، دهکده‌ی گردشگری پولن دارای پرچم آبی هستند. ساحل عمومی گنجلی، کلاب ساحلی مامبو، ساحا کوچوک خاندان پاشا، ساحل عمومی عصمت پاشا، کلاب نیلسون و خانه‌ی معلم فوکای جدید از جمله سواحل پرطرف‌دار منطقه‌ی فوکا هستند.

تورهای قایق‌سواری‌ای که در سواحل این منطقه برگزار می‌شوند گردشگران را به سراسر منطقه می‌برند و آن‌ها را با دیدنی‌های فوکا مانند جزیره‌ی اوراک، صخره‌های سیرن، محل زندگی فوک‌های دریایی و جزیره‌ی انجیر آشنا می‌کنند.

6- سواحل داخل شهر ازمیر

الف) ساحل بایراکلی (Bayrakli)

ساحل بایراکلی در منطقه‌ی بایراکلی در جنوب شهر ازمیر قرار دارد و بیشتر به منظره‌ی زیبایی که حین غروب آفتاب در آن شکل می‌گیرد شهرت دارد. در این ساحل مسیری طولانی برای قدم‌زدن و دوچرخه‌سواری درنظر گرفته شده و علاوه‌براین کافه‌های ساحلی و رستوران‌های متعددی هم در امتداد آن مشغول پذیرایی از بازدیدکنندگان هستند.

ب) ساحل ماوی شهیر (Mavişehir)

Mavişehir

ساحل ماوی شهیر در محله‌ی ماوی شهیر در ازمیر واقع شده و دارای مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، رستوران و کافه‌های ساحلی و قایق‌های پدالی برای گشت‌زدن در دریاست. منظره‌ی غروب و طلوع آفتاب در این ساحل بسیار زیباست و بیشتر گردشگرانی که در هتل‌های نزدیک به این ساحل اقامت دارند در این ساعات برای گرفتن عکس‌های یادگاری به ساحل ماوی شهیر می‌روند.

سخن پایانی

با هم مروری بر بهترین سواحل ازمیر داشتیم. دیدیم که این منطقه‌ی ساحلی در غرب کشور ترکیه چه سواحلی دارد و از چه ظرفیت‌هایی برای لذت‌بردنِ ساحلی برخوردار است. درصورتی‌که تجربه‌ای از گردش و گشت‌وگذار در سواحل ازمیر دارید لطفاً تجربه‌تان را با ما و کاربران به‌اشتراک‌بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای کشف ازمیر حاضر هستید؟
    شایان بهبود 
           کارگزار

[email protected]

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

8914234 (530) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

71 21 461 (232) 90+

Drag a button, link, or anything else into the icon box to place it below the text. Lorem ipsum dolor sit amet elit.

موقعیت مکانی
آدرس:
Refet Paşa, 5182/1 Sokak No:1 D:3, 35090 Bornova/İzmir

تلفن:
90-5308914234+

ایمیل:
[email protected]

کلیه حقوق این سایت برای شرکت بهبودهومز محفوظ می‌باشد. هرگونه کپی‌برداری ازین سایت ممنوع است.
apartmentenvelopephone-handset